luni, 29 ianuarie 2007

Universitatea James Madison

"Bem prea mult, fumam prea mult, cheltuim necugetat, radem prea putin, conducem prea repede, ne infuriem prea usor, stam prea tarziu noaptea, ne trezim prea obositi, citim prea putin, ne uitam la televizor prea mult si ne rugam prea rar. Ne-am sporit averile, dar ne-am diminuat valorile. Vorbim prea mult, iubim prea putin si adesea uram. Am invatat cum sa ne castigam existenta, dar nu cum sa ne facem viata. Ne-am adaugat ani la viata, dar nu viata anilor. Am fost pe luna si am facut drumul inapoi, dar ne e greu sa traversam strada pentru a cunoaste un nou vecin. Am cucerit spatiul cosmic, dar nu ne-am regasit sinele. Am facut lucruri mari, dar nu si mai bune. Am purificat aerul, dar ne-am poluat sufletele. Am invins atomul, dar nu prejudecatile. Scriem mai mult, dar invatam mai putin. Facem planuri mari, dar realizam putin. Am invatat sa ne grabim, dar nu si sa asteptam. Am creat mai multe calculatoare pentru a stoca mai multa informatie, pentru a produce mai multe copii decat niciodata, dar comunicam din ce in ce mai putin. Acestea sunt vremurile meselor frugale si ale digestiei lente, ale oamenilor voinici si ale caracterelor mici, ale profiturilor periculoase si ale relatiilor superficiale. Acestea sunt vremurile veniturilor aduse de ambii soti, dar si ale mai multor divorturi, ale caselor dichisite, dar ale caminelor destramate. Sunt vremurile excursiilor rapide, ale scutecelor de unica folosinta, ale moralitatii aruncate la gunoi, vremuri dominate de supraponderali, aventuri de o noapte si pastile care fac totul: inveselesc, linistesc, ucid. Sunt vremuri in care totul se petrece in vitrina, dar nimic in depozit. Timpuri in care tehnologia iti poate aduce aceasta scrisoare fara sa o vrei, dar tu poti sa alegi intre a impartasi aceste ganduri si a le sterge."
Mesajul de mai sus l-am auzit de la prof. dr. Bijan Saadatmand, de la Universitatea James Madison, Virginia, SUA, care in aceasta primavara a predat un curs de "Psychology of Human Intimacy" la Universitatea Romano-Americana din Bucuresti
.

thx :spygirl424

Niciun comentariu: